onsdag 16. mai 2012

Heklet skjerf i feil sesong

Fikk endelig festet alle trådene på et skjerf jeg heklet for en stund tilbake, men det er jo ikke helt sesong for ullskjerf nå. Eller vi kan jo ihvertfall håpe at det ikke blir så kaldt fremover.
Dette skjerfet heklet jeg i Drops Eskimo, noe som er ett garn jeg har blitt relativt glad i den siste tiden. Men jeg tenker at fremover skal jeg bli litt flinkere til å eksperimentere med farger, og ikke bare bruke "trygge farger"
I mangel på noen til å posere med skjerfe, måtte jeg gjøre det selv, noe man tydelig kan se jeg ikke er helt fornøyd med, men det gir da ihvertfall ett inntrykk av hvordan det ser ut på.

4 kommentarer:

  1. Hei Emilie, takk for hyggelig kommentar på bloggen min.

    Når det gjelder innkjøp av symaskin er det snakk om både behov og preferanser. Selv så syr jeg på en 15 år gammel Husqavrna i tillegg til en overlock fra Janome. Problemet med Husqvarna er at det ikke er så mange som forhandler den lenger og det er vanskelig å få tak i deler til den. Vi kjøpte en Singer til datteren min for noen år siden som hun er veldig fornøyd med selv om jeg synes min gamle er mer stillegående.

    For min egen del så benytter jeg kun rettsøm og knapphullssøm på min vanlige symaskin da overlock-maskinen har overtatt kanting og elastisk søm. Broderi benytter jeg ikke, selv om det ofte er et tilbehør på menyen. Om du ikke har en overlock eller planer om å anskaffe dette ville jeg forsikret meg om en god elastisk søm, i tillegg til et godt utvalg av knapphullsvarianter dersom du har planer om å sy klær. Akkurat det siste er litt dårlig på min Husqvarna.

    Når min vanlige symaskin tar kvelden, bank i bordet noe jeg håper den ikke gjør på lenge ennå, så kommer nok jeg til å velge en relativt enkel modell fra Janome. Jeg ville unngått de billigste modellene da det er viktig at motoren er robust, og ville antageligvis lagt meg i et mellomskikte med hensyn til både pris og modell.

    Jeg ser at du bor i Oslo-området og kan anbefale Oslo-sømsenter, eller Lillestrøm sysenter. Du får god veiledning begge steder, men bedre oppfølging (du kan ringe og spørre om alt mulig i etterkant) hos Lillestrøm sysenter.

    Lykke til med kjøp av ny symaskin. Og gratulerer med dagen. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for gode tips, tror det blir en tur til oslosømsenter til uka.
      Ha en fortsatt trivelig 17. mai:)

      Slett
  2. Hei! Så gøy at du ville være med på giveawayen inne hos meg:) Da fikk jo jeg også muligheten til å besøke deg tilbake! Så flink du er å hekle!!:)

    Fin fin dag til deg!

    SvarSlett
  3. Så flink du er til å hekle! Kjempekjekt at du vil være med på blogglotteriet mitt! :)

    SvarSlett